1 SWM...1 JOHOR
4:19 PM | Author: BUNGAKERTAS
Ermmm...sebenarnye x bp best pon nak cite pasal anual dinner nie....
tapi tanks ler pada ajk2 persiapan yg bertungkus-lumus menyiapkan segala persiapan...Alhamdulilah berjln lancar jugak...Walaupun ada yang kurang tapi biasala kn x kan semua nak perfec..

Mamarempit  kata belum lg ad rese nak hapdet pasal anual dinner tu...tapi ku teruja nak update bukan nak cite bejele2...ni kalo cite mau 3 ari 3 mlm x habis2..non stop..ieieieie. Aku sebenrnye nk tepek beberapa gambo je kat sini...buat kawan2 yg x g anual dinner mai...mai... menjamu mata mu....


ni masa tetamu vip masuk dewan


ni masa perasmian anual dinner


ieieieie ni pulak gambo2 staf cwgn Johor Utara


ku suke gambo yang nie
1 sebab ada aku dgn mamarempit
ke 2
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v


bile aku edit2 gambo nie kan nmpak cumel je dua minah ni...
satu mak dara....satu ank dara
yang buat sepesen cube korg tengok tang pipi....samekan...

sory le kalo korang tgk gambo nie smpi migrain ...ku x bp reti nk tepek gmbo kat cini  nk kene beguru lg dgn mamarempit nie....

ni jelah buat sntapan mata korg....cow bebeh....


DoaKu Untuk Semua.....
1:15 PM | Author: BUNGAKERTAS
Ya Allah..panjangkanlah umur sahabatku,Kurniakanlah kesihatan yang baik padanya,terangi hatinya dengan nur pancaran iman..

Ya Allah..tetapkanlah hatinya,perluaskanlah rezekinya,dekatkanlah hatinya kepada kebaikan,jauhkanlah hatinya pada kejahatan,tunaikanlah hajatnya baik hajat dalam agama,dunia dan akhirat.

Ya Muhaimin..jika dia jatuh hati,izinkanlah dia menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu agar tidak terjatuh dia dalam jurang cinta nafsu.

Ya Rabbana..jagalah hatinya agar tidak berpaling daripada melabuhkan hatinya pada hatiMu..

Ya Rabbul Izzati..jika dia rindu,rindukanlah dia pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu.

Ya Muhaimin..Jangan biarkan sahabatku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kejalanMu..

Ya Allah Yang Tercinta..jika kau halalkan aku merindui sahabatku,janganlah aku melampaui batas sehingga melupakan daku pada cinta hakki,rindu abadi dan kasih sejati hanya untukMu.

Ya Allah..kurniakanlah sahabatku kesenangan,ketenangan,kebahagiaan dan kecemerlangan hidupdi dunia dan akhirat kelak.

Ya Rabbul Izzati..bahagiakanlah hatinya sebagaimana Engkau bahagiakan hati-hati hambaMu yang lain. Amin.....
Pantun Suke2 je.....
9:57 AM | Author: BUNGAKERTAS
Kelantan...
Make ikke cicoh budu
Jange lupo tamboh satar
Kelik rayo taksir laju
Nanti rayo dale sepita

Terengganu.. .

Makang ubi jamang jepong
Makang kepok cicah cuke
Bulang pose mung bengong
Bulang raye mung gile

Pahang...
Sepadan Pahang ada kasino
Nasi dagang ikan patin
Jange mu masam muko
Raya makan rendang sadin

Johor...
Cegitu cegini awak suke
Awak suke kite tak suke
Esok luse hari raye
Sama-sama bersuke rie

Melaka...
Hawau kau berak merate
Kaki bengkak ulau patok
Kalu balik naik kerete
Jangan pandu kalau ngantok

N. Sembilan...
Masak lomak cili api
Campo dongan! daun turi
Hari rayo kolumpo sopi
Tinggal penyamun dongan pencuri
(org kolumpo jgn kocik ati!!)


Import Dari Bulletins Tagged


ngerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....hihihihihihihiihihihihi.........
Kata Aku: dah tua bangka nak wet raye lagi chetttttt.....apa da
POSITIF & NEGATIF
11:30 AM | Author: BUNGAKERTAS
Mencari POSITIF bagi sesuatu yang NEGATIF
Sesungguhnya kita patut BERSYUKUR...

1. utk suami/isteri yg tidur berdengkur di waktu malam, krn beliau tidur disisi kita
bukan dengan orang lain.

2. utk anak/adik perempuan kita yg mengomel apabila mencuci pinggan, krn itu
bermakna dia berada di rumah, bukan di jalanan berpeleseran.

3. utk cukai pendapatan yg kita kena bayar, krn itu bermakna kita masih
mempunyai pekerjaan.

4. utk pakaian kita yang dah tak muat, krn itu bermakna kita cukup makan.

5. utk lantai yg perlu dimop, tingkap yg perlu dilap dan rumah yg perlu dikemas , krn itu bermakna kita mempunyai tempat tinggal.

6. utk bunyi bising jiran², krn itu bermakna kita masih lagi boleh mendengar.

7. utk timbunan pakaian yg perlu dicuci/digosok.. krn itu bermakna kita ada
pakaian untuk dipakai.

8. utk keletihan/kesakitan otot selepas seharian bekerja, krn itu bermakna kita
masih berupaya utk kerja kuat.

9. utk tempat letak kereta yg jauh drpd lif, krn itu bermakna kita masih berupaya
utk berjalan.

10.utk jam loceng yg berdering pd waktu pagi, krn itu bermakna kita masih hidup
utk meneruskan hari tersebut...


"Jika tak dapat apa yang kita suka, belajarlah menyukai apa yang kita dapat...dan bersyukurlah dengan apa yang kita ada"

note:...positif & negatif mmg x dpt dipisahkan...
RENUGAN BERSAMA
10:26 AM | Author: BUNGAKERTAS
Di sebalik takde ape2...


Beberapa bulan yang lalu hati saya tiba-tiba rasa berdebar, cemas, bimbang dan runsing. Perasaan itu datang bukan sekali dua malah terlalu kerap. Ketika memandu pun saya turut diserang rasa yang demikian. Saya cuba dapatkan nasihat doctor. Doktor kata takde apa-apa. Hairan juga!

Sewaktu balik ke kampung, saya bertemu dengan guru mengaji Quran. Saya ceritakan perkara yang saya alami. 'Mungkin ada buat silap dengan mak kot. Cuba check,'katanya. Saya tersandar seketika. Insiden apakah yang boleh membuatkan saya diuji sebegini rupa? Puas saya memikirkannya. Seingat saya, walau ke mana saya hendak pergi dan apa yang saya nak buat, tak pernah saya lupa memberitahu mak. Meminta maaf memang saya jadikan kebiasaan dalam diri. Saya balik ke rumah mak, lalu saya ceritakan peristiwa yang saya alami itu.


Saya pohon padanya, 'Mama, Sabri nak tanya dari hati ke hati, adakah Sabri pernah buat dosa dengan mama yang mama tak ampunkan?' 'Tak ada apa-apa. Mama restu dengan apa yang Sabri buat sekarang ini.' Saya masih tak puas hati.

Esoknya saya tanya lagi. Mama masih menjawab,'Tak ada apa-apa' . Saya masih tidak puas hati lagi. Malam itu saya munajat dengan Tuhan minta Allah tunjukkan jalan kebenaran. Hari ketiganya dalam keadaan berteleku, saya mengadap mama sekali lagi. Mama ketika itu sedang berehat di sofa. Saya pandang wajah mama, saya genggam erat tangannya erat-erat , 'Mama, Sabri pohon sekali lagi, tolonglah mama luahkan apa yang terbuku di hati mama. Sbari tahu sabri ada buat salah, tapi mam tak nak bagitau.' Airmata sudah membasahi pipi. Tak ada apa-apa?'Tingkah mama semula. Dalam keluhan yang dalam, ibu tua seakan mahu bersuara tapi terdiam kembali.

Akhirnya dia bersuara. 'Sabri, ada satu kisah yang mama susah nak lupakan dan sesekali ingatan itu datang akan membuatkan hati mama terluka,Kadang-kadang ketika membasuh pinggan mama boleh menangis tersedu-seddu mengenangkan peristiwa itu. Lukanya amat dalam, masih berbekas hingga sekarang.'

Saya terkedu. Mama menyambung, 'Sabri tentu inagt arwah ayah meninggal ketika adik masih kecil. Tanggungan kita ketika itu sangat berat. Duit pencen ayah memang sedikit dan tak cukup nak tampung hidup kita, Sabri ingat tak?' Mama mula menangis. Saya tunduk.

'Selepas SPM, Sabri ditawarkan menjadi guru sandaran, wang hasil titik peluh Sabri tu mama gunakan untuk perbelanjaan adik-adik. Satu hari Sabri bagitau mama Sabri nak melanjutkan pelajaran. Mama merayu supaya hajat itu ditangguhkan dulu sebab kita kesempitan wang dan minta Sabri terus bekerja. Berkali-kali Sabri minta dan merayu pada mama nak sambung belajar juga. Akhirnya mama terpaksa melepaskan Sabri belajar dalam hati yang penuh terpaksa.'

Saya benar-benar terkejut. Mama menyambung lagi, 'Cuba bayangkan ketika itu kalau mama tak izinkan Sabri pergi, mama ras Sabri akan berkeras pergi juga. Dan perginya Sabri ketika itu adalah sebagai anak derhaka!' Saya meraung sepuas-puasnya, terjelepuk lembik di pangkuan mama.

'Mulai hari ini mama ampunkan semua dosa Sabri. Adik-adik pun dah berjaya. Segala yang terbuku di hati dah habis mama luahkan. Mama harap mama dapat mengadap tuhan dengan hati yang tenang.' Ungkapan terakhir mama terasa bagaikan air sungai jernih yang mengalir sejuk ke seluruh urat saraf saya seakan membasuh dosa yang lalu. Badan saya terasa ringan yang amat sangat.

Syukur kepada Allah hati saya kembali tenang. Terasa kerja-kerja yang dibuat semakin dibantu Allah. Sejak peristiwa itu saya selalu berpesan kepada anak-anak, ahli keluarga dan kawan-kawan agar bersihkan hubungan hati kita dengan ibu kerana ia sebagai jambatan menuju ke syurga. Saya yang terlibat dalam program motivasi turut menceritakan pengalamn saya ini kepada peserta kursus. Bukan niat di hati untuk berbangga tapi apa yang saya harapkan semua orang dapat berbuat baik dengan ibu, demi kebaikan di dunia dan di akhirat.

Suatu hari selepas selesai menyampaikan ceramah di sebuah kem motivasi, saya dicuit oleh seorang pegawai lelaki yang sudah melewati usia 40-an. '?n Sabri, bulan depan telefon saya.' Saya kehairanan. Dari sumber yang diketahui, penganjur program memaklumkan lelaki tersebut mengambil cuti seminggu untuk pulang kek kampung.

Sebulan kemudian saya menghubunginya dengan telefon. '?n Sabri terima kasih banyak-banyak kerana mengingatkan saya tempoh hari. Kalau tidak saya tak tahulah nasib saya.' Suara lelaki itu seakan sebak. Saya bagaikan berteka-teki dengannya.

Menurut ceritanya, selepas program tersebut dia terus pulang ke kampung menziarahi ibunya yang sudah terlalu uzur dan sudah sekian lama tidak juga dijengah bertanyakan khabar berita. Sampai di kampung ibu yang uzur itu dipeluk dan dicium. Ibu tua itu kehairanan kerana selama ini si anak tidak pernah berbuat demikian. Dalam tangisan yang penuh syahdu si anak memohon ampun dan maaf di atas segala silapnya selama ini.

'Syukur kamu dah insaf. Selama hari ini kamu tidak pernah meminta maaf bersunguh-sungguh. Kamu mungkin jadi anak derhaka kalau mak tak ampunkan dosa kamu yang satu ini. Umur mak dah 80 tahun. Selama 50 tahun mak memendam rasa. Dosa yang lain mak boleh ampunkan, tapi dosa yang satu ini mak rasa sungguh berat dan amat tersinggung. Mak terlalu sedih anak yang mak kandung sembilan bulan, anak yang mak kenyangkan perutnya dengan air susu mak ini sanggup mengherdik mak dengan kata-kata '?rang tua bodoh. Tak ada otak''

Cerita lelaki itu, satu hari dia meminta ibunya membasuh sehelai seluar yang berjenama, dibeli hasil duit gaji pertamanya. Seluar itu terlalu kotor lalu si ibu merendamnya denga peluntur. Si ibu gosok dan lipat. Beberapa hari kemudian dia mencari seluar itu untuk dipakai bekerja, malangnya seluar mahal itu didapati telah bersopak-sopak warnanya. Lalu dia yang berdarah muda menjadi berang, mengherdik si ibu , 'Hei, orang tua bodoh! Tak ada otak ker? Buta ker? Seluar nih mahal tau!!' Akhirnya dosa si anak diampunkan.

Daripada kedua-dua cerita ini dapatlah kita membuat kesimpulan bahawa di sebalik ungkapan 'tak ada apa-apa' dari mulut seorang ibu (or isteri mungkin...) mungkin ada tersimpan 'apa-apa' yang sangat memilukan hati, akibat tingkah laku atau tutur kata kita yang menyinggung hatinya. Jagalah hati mereka, dan sentiasa minta mereka doakan kesejahteraan hidup kita. Sesungguhnya doa dari seorang ibu sangat makbul.

'... dan hendaklah kamu berbuat baik dengan sesungguhnya kepada ibu bapa. sesungguhnya Allah itu tidak suka kepada orang yang sombong dengan perbuatannya, sombong dengan perkataannya...' An-Nisa':36

'...And not equal are the blind and those who see, nor are equal those who believe, and do righteous good deeds, and those who do evil. Little do you remember!...' Quran(24:58)




`...s'dalam2 lautan, dalam lagi hati seorang wanita...' di sebalik ungkapan 'takde apa-apa', s'benarnya t'singkap beribu rahsia. selamilah hati mereka...



NUR KASIH...

bagaikan permata di celahan kaca,
kerdipnya sukar tuk dibezakan,
kpd-Mu Tuhan kupasrah harapan,
moga tak tersalah pilihan

nur kasih-Mu mendamai di kalbu,
jernih setulus tadahn doaku,
rahmati daku dan permintaanku,
utk bertemu di dalam restu

kurniakan daku serikandi,
penyejuk di mata penawar di hati,
di dunia dialah penyeri di syurga menanti dia bidadari

kekasih sejati teman yg berbudi,
kasihnya bukan keterpaksaan,
bukan jua kerana dunia,
mekar hidup ini disiram nur kasih

di tangan-Mu Tuhan kusandar impian,
penentu jodoh p'temuan,
seandai dirinya tercipta utkku,
relaku m'jadi miliknya....
INTEAM
Assalammualaikum....
2:12 PM | Author: BUNGAKERTAS
> Assalamualaikum,

> Do'a malaikat Jibril menjelang Ramadhan "
"Ya Allah tolong abaikan puasa ummat Muhammad, apabila
sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal
yang berikut:

> * Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang
tuanya (jika masih ada);
> * Tidak bermaafan terlebih dahulu antara suami isteri;
> * Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang
sekitarnya.

(Maka Rasulullah pun mengatakan Amiin sebanyak 3 kali.
Dapatkah kita bayangkan, yang berdoa adalah Malaikat dan
yang meng-aminkan adalah Rasullullah dan para sahabat , dan
dilakukan pada hari Jumaat.)


> Oleh itu, SAYA TERLEBIH DAHULU MEMOHON
> MAAF jika saya ada berbuat kesalahan,
> baik yang tidak di sengaja maupun yang di sengaja , semoga
> kita dapat
> menjalani ibadah puasa dengan khusyuk, diberkati dan
> dirahmati Allah S.W.T,
> insyaAllah.

Jgn Lupe Kawan2 di Bulan Pose Nanti….
1. Renew Lesen Mulut.
2. Servis Kan Hati,
3. Kawal Pencemaran Mata & Telinga
4. Pelihara lah Enjin Perut
5. Tax Minda & Cukai Kesabaran
6. Banyakkan Ibadah & Beramal Jariah

(Selamat Beramal & Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak)
AL-KISAH DI PAGI HARI
12:05 PM | Author: BUNGAKERTAS
Aduhai tragis tol kejadian pg td…..sedag2 elok le kunun nak keje masuk awal cikit…
Sebelum start kete tu dgor le bunyi kucing…meow…meow..
Ati berkata agak ntah sape le buang kucing nie…cari2 x de pon….heran gak sekejap

Dgn segera ku pn start le kete…lat x jauh dari umah ehhh pesal le bunyi kucing nie de dlm kete ku….…ati bedebar2 gak bile mse lak kucing masuk dlm kete nie…pdhal kete tingkap tutup rapat ….bedarau dah dh smpi menuju puncak ….Jln depan cikit lg wah mkin kuat lak bunyi kucing tu….

Serta merta ku brek le kete….terkocoh2 ku kluar dr kete tgk sekeliling kete x de pepon..
Ati berkata tggu le jap mungkin kucing tu bunyi lg kot…..mau peluh gak le…cikit je x bnyak pon….kalo bnyak aje masuk opis mau tengikkk je kang badan..hahahha

Ermm x leh jd nie..ku ambik le tindakkan memeriksa setiap tayar kete kot kucing tu tepenyek kat celah tayar haru gak ku kang….aje satu keje nak bersihkan…fuhh lega x delak kesan2 yg mencurigakan….Seriau dh darah nie…ku pon terus le balik umah semule…ehhh dlm mase ku patah balik ke umah tu…bebunyi lak kucing tu makin kuat…
Aduhhhhh….pehal lak nie….nak kate ade ubah suai kete jd bunyi kucing x delak ku g buat….

Sampai2 je kat umah…terkejerit2 ku pggil mak….mak…de bunyi kucing dlm kete nie…
Mase tu mak ngah pegang teco nak buat air…ate dgn teco2 tu dibawaknye kluar nak dgor bunyi kucing tu….habis semua bonet tempat duduk belakang ku cari….

Akhirnye…ku bukak le bonet depan…dgn molot telopong ku terlihat makhluk tuhan yg paling seksi…ank kucing dok dlm bonet depan dekat dgn tangki air…tapi yg ku heran mcm ne leh kucing tu masuk dlm bonet ku…sampai skrg ku fikir……korg rase mcm ne dia leh masuk dlm bonet ku n syok je landing….adeiiiii yg satu hal lak ku x sempat nak snap gambo kucing tu abah dh buang keluar dr tempat petapan kucing tersebut…

Setelah selesai kejadian tu ku pon gerak ke opis..dlm perjln puas fikir…knp…knp…knp..

note: knp..knp dan knp...huhuhuhuuh



ADeiiii KeNA TAG
12:54 PM | Author: BUNGAKERTAS
Alahai x mo le tag2 nie....nak nangis nie...x suke x suke.....
sebab ape x suke sebab ku bukan rajin pon nak jawab bagai nie......
Tapi bile dh sore mamarempit begema2 di cuping tlinga ku...ieieieiieiei
aku pn rase perlu jawab tag nie...ialah penah gak ku x jwab tag dia....buat derkk je tnpa ade rase besalah...ieieieiie

mari tgk pe yg perlu dijawab.....

1. Memula...Copy badge "2009 Cute's Blogger Award" di atas untuk diletakkan di blog anda.


nie Award tersebut....sungguh romantik org belakang tu membonceng...ieieieiieie
ape dio tu huhuhuhu abaikan jelah yo....

2. Link / ceritakan kembali siapa yang memberikan award ini kepada anda...
mamarempit .........seorang blogger and hr tompek ku koje....

3. Setiap blogger mesti menyatakan 10 fakta/hobi diri sendiri sebelum memilih penerima award seterusnya......huuuuuuu10 fakta / hobi diri sndrik........

pemintaan yg kurase maut and sosak napas nak jawab nie

1... suke merapu dlm conference ym dgn dak riena,cino and con

2... kuat ketawa x ingat org kiri kanan pndang

3... suke membebel kalau umah besepah2

4... ada double cin mcm tipah vouge & mamarempit......(x suke xsuke..)

5... sngat suke pd bunga2(sebab apa sebab ku keje part time kedai bunga)

6... suke fikir idea pelik nak menggubah bunga

7... suke x pakai tali pinggang mase bawak kete(ambik kene saman aritu...
adeiii ganto le duit kat JPJ)

8... suke jengah blog korang tp x tinggalkn jejak...

9... malas nak besenam tapi nak diet...

10... malas nak basuh kete senag anto carwash je.....

adeiiiii sakit pale mikir.... yg last lak kene buat mcm nie

4. Anda perlu memilih 6 penerima award seterusnya dan menyatakan nama mereka di blog anda.

....wawawawawawa nak kene bg gak ke....soalan nie ku kn langgar le sikit ye
sebab x do sapo le nak ku bg tag nie.....

larikssssssssssssssssssssss






PErTANdiNGA BoWlinG 8 DeraH
11:45 AM | Author: BUNGAKERTAS
Pd 13.06.2009 telah berlangsungnya perlawanan bowling
antara Cawangan2 Johor Utara.....iaitu Batu Pahat, Kluang, Y.Peng, Muar, Tangkak, Smpg Renggam,Segamat....and.....and....and......eieieieiieieie dah semestinye tempat ku dgn mamarempit cari sesuap nasi
Cawangan Labis ok....
korang layan jelah gambo-gambo nie....zassssssssssssssss ieieiieieie

ni gambo ku dgn mamarempit...

yg ni lak gambo ku dgn asst eksekutif planner....kat dia nie le yg ku selalu telepon untuk proses oder brg lori.......selagi x dpt brg selagi tu dia nie kene dgn aku....tapi kalo ketawa dgn dia nie mmg x ingat donia le...x caye tny mamarempit...ieieeiieieieieiei
yg nie lak dari kiri cepat jln hahahahha....kerani data..sebelahnya x yah ku kenalkn le sebab kt atas dh cite...yg tengah dok tekangkang x ingat donia tu sendiri mau ingat le ek.....pastu mamarempit..last lak tu...hr Cwgn Muar....


yg nie lak sorg je ku nak kenal kan yg dr kanan no 2 ialah asst planner...yg nie pon selalu aku kejar sebab nak cepat brg oder smpai....yg lain x yah kenal sebab korang dh kenal...



wawawawaw yg nie lak diantara separuh team dr Cwgn Labis
mehh...mehh aku kenal kan dr kiri berdiri tu yg encem tu ialah BOSS aku daaa....
sebelah dia farhan(pra)...depan farhan yg duduk tu ialah storkeper ialah Shahril namonye...
sebolah eh pulok Penyelia USP....



k dah2 mari sambong balik koje.........

















































Weiii Aku Suke Nie....
11:43 AM | Author: BUNGAKERTAS
Hallo....korang aku ngah suke nie... ieieieieiie
dalam sibuk2 aku buat koje mamarempit so ku tepek bende kat atas tu
cantik kan kan kan ieieiei
kalo korang kate x cntik ade ku kesah......

mamarempit.......

dah...sudah...nak smbung lik kejo ku....

jumpe lain waktu k.....











Aku Sayang MAk Aku
5:30 PM | Author: BUNGAKERTAS


Orang kata aku lahir dari perut mak.. (bukan org kata...memang betul)
Bila dahaga, yang susukan aku....mak
Bila lapar, yang suapkan aku....mak
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. ..mak

Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut....Mak

Bila bangun tidur, aku cari....mak
Bila nangis, orang pertama yang datang ....mak
Bila nak bermanja, aku dekati....mak
Bila nak bergesel, aku duduk sebelah....mak
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya....mak

Bila nakal, yang memarahi aku....mak

Bila merajuk, yang memujukku cuma....mak
Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah....mak
Bila takut, yang tenangkan aku....mak
Bila nak peluk, yang aku suka peluk....mak


Aku selalu teringatkan ....mak
Bila sedih, aku mesti talipon....mak
Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu.....mak
Bila bengang.. aku suka luah pada..mak


Bila takut, aku selalu panggil... "mmaaakkkk! "
Bila sakit, orang paling risau adalah....mak
Bila nak exam, orang paling sibuk juga....mak
Bila buat hal, yang marah aku dulu....mak
Bila ada masalah, yang paling risau.... mak


Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni.. mak
Yang selalu masak makanan kegemaranku....mak
kalau balik ke kampung, yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk.....mak
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku....mak
Yang selalu berleter kat aku...mak
Yang selalu puji aku....mak
Yang selalu nasihat aku....mak

Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk.....mak

Aku ada pasangan hidup sendiri....
Bila seronok, aku cari....pasanganku
Bila sedih, aku cari....mak
Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku

Bila gagal, aku ceritakan pada....mak
Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat....emakku
Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....mak


Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan “Selamat Hari Ibu�
Selalu.. aku ingat pasanganku Selalu.. mak ingat kat aku
Bila-bila... aku akan talipon pasanganku
Entah bila... aku nak talipon mak
Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk emak



Renungkan: "Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja... bolehkah kau
kirim wang untuk mak?
mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".
Berderai air mata jika kita mendengarnya........
Tapi kalau mak sudah tiada.......... MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....


Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....
berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....
berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya.....
berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya.......
berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....
berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....
dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang
JENAZAH ibunya......


Seorang anak mendapatkan ibunya yang sedang sibuk menyediakan makan malam di dapur lalu menghulurkan sekeping kertas yang bertulis sesuatu. Si ibu segera mengesatkan tangan di apron menyambut kertas yang dihulurkan oleh si anak lalu membacanya.Kos upah membantu ibu:
1) Tolong pergi kedai : RM4.002)
2)Tolong jaga adik : RM4..003)
3)Tolong buang sampah : RM1.004)
4)Tolong kemas bilik : RM2.005)
5)Tolong siram bunga : RM3.006)
6)Tolong sapu sampah : RM3.00Jumlah : RM17.00


Selesai membaca, si ibu tersenyum memandang si anak sambil sesuatu berlegar-legar si mindanya. Si ibu mencapai sebatang pen dan menulis sesuatu di belakang kertas yang sama.

1) Kos mengandungkanmu selama 9 bulan - PERCUMA2)
2)Kos berjaga malam kerana menjagamu - PERCUMA3)
3)Kos air mata yang menitis keranamu - PERCUMA4)
4)Kos kerunsingan kerana bimbangkanmu - PERCUMA5)
5) Kos menyediakan makan minum, pakaian, dan keperluanmu -PERCUMA
6)Jumlah Keseluruhan Nilai Kasihku - PERCUMA



Air mata si anak berlinang setelah membaca apa yang dituliskan oleh siibu. Si anak menatap wajah ibu,memeluknya dan berkata,
"Saya Sayangkan Mak".
nota fiedot: SURGA DI BAWAH TAPAK KAKI IBU
HubunGan Bahagia....
11:14 AM | Author: BUNGAKERTAS
Cinta sentiasa dan selamanya akan menjadi misteri. Bersyukurlah kerana ia pernah singgah di hati kerana tidak semua yang diimpikan menjadi kenyataan. Tidak semua cinta akan kekal selamanya, adakalanya ia putus di tengah jalan tetapi percayalah cinta sejati tetap wujud walaupun mengambil masa yang lama untuk diperoleh.



Ingatlah, sekali gagal dalam percintaan tidak bermakna kita akan gagal untuk selamanya kerana yang penting kita tetap percaya kewujudannya. Jangan pula terlalu menghambakan diri kepada cinta.


Cinta bukan sekadar berfungsi untuk memenuhi desakan masa dan rasa. Kalau diteruskan juga sikap ini, akan terhasil suatu keadaan yang memperkecilkan cinta. Bagi lelaki, cinta sejati bukanlah suatu ungkapan yang dicipta untuk mencari seorang lagi.


Pandangan berhubung cinta sejati ini ditujukan kepada jejaka dan gadis yang sedang mencari pasangan agar mereka berhati-hati serta mencari pasangan yang benar-benar sesuai dengan jiwa mereka.Pasangan yang sesuai tidak semestinya sama dalam setiap tindakan dan pemikiran. Kadang-kadang, unsur dan sikap yang berlawanan saling melengkapi.


Wujudkah cinta sejati kepada pasangan yang kononnya sudah bertemu pasangan yang sehati sejiwa sedangkan hakikatnya, itu cinta kali pertama mereka yang sering disebut cinta pandang pertama.Mereka yang bercinta pertama kali biasanya tertipu dengan bayangan perasaan yang begitu mengelirukan.


Jangan terlalu terikat dengan cinta pandang pertama kerana dengan keterikatan itu, tidak mungkin kita tahu alternatif lain yang kebarangkaliannya lebih baik adalah tinggi.Cinta pandang pertama boleh saja berlaku di tepi jalan, pasar malam mahupun akibat sesuatu perlanggaran atau kemalangan. Pendek kata, sesuatu pertemuan berlangsung secara tidak sengaja.


Jangan sesekali meremehkan pandangan orang tua yang selalu kita anggap kolot apabila cuba mencari pasangan untuk kita.Kononnya, hak mencari pasangan adalah hak peribadi, tanpa perlukan campur tangan pihak ketiga. Mereka menyusun aturan yang baik dan rasional dalam mencari pasangan yang sesuai. Ada risik, tilikan dan bermacam lagi prosesnya sebelum alam rumah tangga dapat dibentuk.


Sebenarnya, konsep cinta agung bagi menggantikan cinta pandang pertama adalah pencarian yang membawa maksud menyelidik dan tidak ditipu perasaan cinta yang buta seperti cinta pandang pertama.Melalui kaedah 'cuba jaya', mungkin lepas seorang, seorang yang lain pula, akhirnya akan bertemu dengan cinta sejati.


Sekiranya semua pasangan kekasih dapat menerima konsep percubaan cinta seperti ini, tidak akan muncul lagi istilah putus cinta atau kecewa lara kerana putus cinta dianggap sebagai pertemuan yang ditakdirkan tidak sesuai.Putus cinta akhirnya menjadi suatu yang positif. Ramai orang akan bersyukur kerana putus cinta.


Untuk mereka yang pernah putus cinta, anggaplah peristiwa itu sebagai peristiwa biasa. Bercintalah lagi dan lagi, teruskan mencari sehingga menemui cinta sejati seperti kisah Laila Majnun - mencintai Laila seluruhnya, segala kekurangan dan kelebihan secara pakej.



bende nie ku cop paste daru buliten dlm tagged aku....
ape pendapat korang semua....hihihihiih
HaNYA pErsinGAhan
10:58 PM | Author: BUNGAKERTAS
Hai korang kali ni ku dtg lagi…lagi dan lagi…wawawawwawawawwawwawaw
raseny dh 2 bln ku x up date blog ni…mamarempit buat le blog tuk ku nie
yg cntek lg beganda2 cantek k wawawawwawaw…..

Sory all bile cik bussy datg menerjah berganda2 dikala aku rase diri ni macam
nak menjerittt sepuass hatiii ……


tension pon ade semua ada rase nak nagis pon da ……wawwawawawa
tapi dah tugas kn kene buat gak….time ym...ym....gak kn mamarempit…hihihihihi


Pd yg terjah blog ku tgk x berubah itu makna bkn ku x nak update tapi cik bussy yg sekat ku untuk x update blog nie….tapi….heheheheh ada tapi tu….
Jgn korang ingat ku x terjah blog korang ade mase ny tapi tuk update tu perlu menjiwai lah aku rase x sesuai kalo ku update gelojoh2 nie...wawawawa

K all jumpe di lain blog….calohhhh beteh.....
PuZzle oh PuZzle....
3:24 PM | Author: BUNGAKERTAS
wiwiwiwiwiwiwi..ninoninoninonino....gedegang....
salamm semua wahai2 penghuni blog...
fiedot kembali....untuk menyibuk kn diri....

walah kat sini aku nak cite kat ko rang pasal...
keje yg x de kene mengena dgn keje aku sbg admin clerk....

ad aritu..ermmm alamak lupe lakkk mamarempit tlg ingatkn ari ape...
kite berpoya2 aritu....hihihihhihi
membelek membeli hadiah untuk birthday pekeje itu ari....
sampai kite berdua terpedaya membeli untuk diri sendiri...

korang nie semua..tajuk cite kat atss tu adelahh kait pokok kekait dgn
ape yg aku beli....Puzzle..puzzle..puzzle kerana kau puzzle aku tido lambat
selama 1 miggu...

pi mai pi mai tang tuuuuu dia...lerasss2 meh tgkkk....


1000 pieces...tgkkk jeee mauuu lomahhh nk buekkk,tapi yg sonokkny ad
huruf belakng dia,so dgn semangat yg over aku nyusun ikut huruf dulu
lepass tuuuu mule nyusun.....


ni aku dah start nyusun...tapi mase mule2 ramai leee yg dok tlog aku buekkk
last2 yg setia menolong aku buekkk ialahhh omak akuuuu...


ibu...ibu engkaulahh ratu hatiku.....hihihihi nyanyi lakk
terima kasih makkkk...
dan hasilllnyyyy......

ni pon aku x habis kan penuh sebab mase ku lik dari koje
tengok dah siap buat ponn...huhuhuh sape lg kalo x adik aku yg tlong habis kn..
sonang koje denn...
untuk mamarempit aku nak tengokk puzzle ko lakkk....
bape lame lakk mase nak diambil tuk buat...
seksa aku dah lopess...fuhhh loger

pe pon aku nak ucapkn pada omak dan adik aku yg tlong aku ngabiskn puzzle nie...

mulut aku kate : buat seribu daya x buat seribu dalihhh....









ALLAH HUAKBAR.....
11:36 AM | Author: BUNGAKERTAS
berbulan sudah ku x edit blog ini....
akhirny ku edit lg...
jgn marah jgn le perli...
azam tahun baru ni...
aku try le rajinkn diri....
(walahhh leh ke mcm ni)....


pagi dlm kul 8.46 pagi hadset aku mule mengeluarkn nada dering,
aku tengok msj rupeny yg masuk.......maleh tul le ngah rajin wat keje ad je yg ngacau....
(maseni ngah membzkn diri,up cikit ma).....ku tgk & ku bace...msj ni dihntar oleh kawan ku..msj berbunyi mcm nie....

"Mc Donald antara penyumbang kpd persatuan mubaligh israel,kalau kite mkn d Mc Donal,sebahagian keuntungan d derma kpd israel jg,apalah salahny kita boikot Mc Donal berbanding dgn saudara kita d palestin yg mempertaruhkan nyawa mempertahankan Masjidil Al-Aqsa"

apakah kebenaran atikel ini .....korang tau ke x....errrmmmm
so sesame le kite berdoa untuk rakyat palestin.......






mulut aku kate : allah huakbar....allah huakbar.....selamatkn le rakyat2 palestin.......